Συμβουλές αποτοξίνωσης

by Eleni Boukouvala

Φθινόπωρο, εποχή αναδιοργάνωσης. Η καταλληλότερη εποχή για ανασυγκρότηση και αποτοξίνωση, σωματική και ψυχική.
Οι διακοπές τελείωσαν. Ακόμη και οι τελευταίοι εκδρομείς του Σεπτέμβρη επέστρεψαν, και σιγά -σιγά επανερχόμαστε σε ρυθμούς κανονικότητας και εμείς που όλο το καλοκαίρι δουλεύαμε. Σε αντίθεση με αυτό που πολλοί πιστεύουν, η αποτοξίνωση δεν αφορά ένα πολύ αυστηρό πρόγραμμα πείνας με άγευστες και άνοστες τροφές (εντάξει, τείνει λίγο προς τα εκεί αλλά είναι για καλό σκοπό και μικρό χρονικό διάστημα!!). Ακόμα όμως και μικρές αλλαγές στο καθημερινό μας πρόγραμμα για 1-2 βδομάδες είναι ικανές να απομακρύνουν επιβλαβείς ουσίες από τον οργανισμό και να μας χαρίσουν πνευματική διαύγεια και υψηλά επίπεδα ενέργειας.

Συμπτώματα που δείχνουν ότι το έχεις ανάγκη:
– Ανεξήγητη κούραση
– Υποτονικότητα
– Ερεθισμένο δέρμα
– Αλλεργίες
– Σακούλες κάτω από τα μάτια
– Διεσταλμένο στομάχι
– Δυσκολίες στον κύκλο των γυναικών
– Έλλειψη πνευματικής διαύγειας

Για αρχάριους

Το πρώτο βήμα είναι να αποφύγουμε ό,τι είναι διεγερτικό του νευρικού συστήματος όπως το αλκοόλ, ο καφές και γενικά ροφήματα και βότανα που περιέχουν καφεΐνη. Επιπλέον αποφεύγουμε την ζάχαρη, τα κορεσμένα λίπη και τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες.Κοινώς αποφεύγουμε τα γλυκά, το κρέας (κυρίως το κόκκινο) και προϊόντα που φτιάχνονται από αλεύρι. Άρα τι μένει? Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών εποχής, το φρεσκομαγειρεμένο φαγητό αποτελούμενο κυρίως από λαχανικά, τα όσπρια και οι ωμοί ξηροί καρποί.
Το πιο σημαντικό όμως είναι η αποτοξίνωση από το στρες. Σε αυτό μας βοηθάει η yoga, οι τεχνικές διαλογισμού και η καλύτερη και βαθιά αναπνοή. Έτσι θα έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στο σώμα μας αλλά και στο πνεύμα μας.

Για προχωρημένους

Όσοι είστε πιο εγκρατείς στις κραιπάλες έτσι κι αλλιώς, και ακολουθείτε ήδη έναν υγιεινό τρόπο ζωής, σας έχω μερικούς τρόπους μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας. Ξεκινήστε το πρωινό σας με στυμμένο λεμόνι σε ένα ποτήρι χλιαρό νερό.Επικεντρωθείτε στην κατανάλωση βοτάνων και αφεψημάτων που στοχεύουν στην αποτοξίνωση όπως είναι η ρίζα πικραλίδας, η κολλιτσίδα και η μέντα. Επιπλέον κάτι πολύ βοηθητικό για τον οργανισμό είναι η νηστεία για 12-16 ώρες (από το βραδινό φαγητό έως το πρωινό). Τέλος, βοηθήστε το σώμα σας να αποβάλει τις τοξίνες με καθημερινή απολέπιση.

Tips αποτελεσματικότητας

– Ανακοινώστε το στην οικογένεια και τους φίλους σας ώστε να έχετε υποστήριξη
στην τήρηση του προγράμματός σας
– Ρύθμιση του χρόνου ώστε να πέσουν οι ρυθμοί και να υπάρχει περισσότερος
χρόνος ξεκούρασης και ύπνου
– Άσκηση, πολύ άσκηση!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: η αποτοξίνωση ωστόσο δεν πρέπει να γίνεται από εγκύους, θηλάζουσες
μητέρες, παιδιά και ασθενείς με χρόνιες εκφυλιστικές παθήσεις. Σε κάθε περίπτωση
συστήνεται η συμβουλή του γιατρού.

You may also like