Πως να τονώσουμε το ανοσοποιητικό μας και να παραμείνουμε υγιείς

by Eleni Boukouvala

Η απομόνωση καλά κρατεί. Η διέξοδός μας αυτές τις μέρες για τους περισσότερους από εμάς είναι το φαγητό. Και είναι λογικό. Είναι μια απόλαυση, μια ευχαρίστηση που μπορούμε να την έχουμε ακόμα. Βασική προτεραιότητα όμως θα πρέπει πάντα να είναι η σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Γιατί μ’ αυτό τον τρόπο τον θωρακίζουμε από βλαβερούς μικροοργανισμούς και ο αμυντικός μηχανισμός έναντι στον σημερινό εχθρό μας ανταπεξέρχεται με τον βέλτιστο τρόπο.

Ας φάμε λοιπόν αλλά ας μην ξεχνάμε όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειαζόμαστε για το σκοπό αυτό.

– Ξεκινάμε πάντα με καλό πρωινό. Και όταν λέμε καλό δεν εννοούμε απλά χορταστικό αλλά εννοούμε σωστό πρωινό. Προτιμάμε βρόμη, γιαούρτι, μέλι, δημητριακά ολικής αλέσεως, ταχίνι κ.α. παρέχοντας στον οργανισμό μας σημαντικές βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

– Δεν ξεχνάμε να καταναλώνουμε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρέσκων φρούτων και λαχανικών μέσα στη μέρα. Προτιμάμε φρούτα και λαχανικά εποχής, παίρνοντας όλες τις σημαντικές για τον οργανισμό μας βιταμίνες.

nutrition

– Για όσους δεν το κάνετε ήδη, ξεκινήστε να καταναλώνετε προβιοτικά τρόφιμα. Προβιοτικά είναι τα τρόφιμα τα οποία περιέχουν μια σημαντική ποσότητα μη παθογόνων μικροοργανισμών, οι οποίοι μας βοηθούν στη καλύτερη πέψη, στη σωστή λειτουργεία του εντέρου και κατά συνέπεια στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Τέτοια προϊόντα είναι το παραδοσιακό γιαούρτι (όχι το επιδόρπιο γιαουρτιού) και τα διάφορα ‘’ξινά γάλατα’’ όπως είναι το κεφίρ, το ξινόγαλο κ.α.

– Καταναλώνουμε τρόφιμα – πηγές Ω 3 και Ω 6 λιπαρών οξέων όπως ο σολομός, η σαρδέλα, το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί.

– Μη φοβηθείτε να τροποποιήσετε τις συνταγές σας προσθέτοντας σκόρδο, κουρκουμά και πιπέρι καγιέν. Είναι προϊόντα τα οποία έχουν αντιμικροβιακή και αντιφλεγμονώδη δράση, ενισχύοντας τον οργανισμό. Γενικά χρησιμοποιούμε άφοβα τα μπαχαρικά στην κουζίνα μας, γιατί όλα βοηθούν.

– Ανάμεσα στα γεύματα καταναλώνουμε αφεψήματα και ροφήματα βοτάνων όπως, πράσινο τσάι, τσάι του βουνού, χαμομήλι κ.α. τα οποία συμβάλουν στην άμυνα του οργανισμού με πολλές αντιοξειδωτικές, αντιμικροβιακές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις.

nutrition

EXTRA TIPS

– Ασκούμαστε από το σπίτι, έστω και για 15 λεπτά τη μέρα.

– Προσπαθούμε να βάλουμε σε πρόγραμμα τον ύπνο μας, όσο είναι δυνατόν, εφόσον είμαστε όλη μέρα σπίτι, και να κοιμόμαστε τουλάχιστον 7-8 ώρες συνεχόμενα.

– Βγαίνουμε στον ήλιο, έστω και για 10 λεπτά την ημέρα. Με την έκθεση στον ήλιο παράγεται από τον οργανισμό η βιταμίνη D, η οποία, εκτός των άλλων, βοηθά στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού. 10 λεπτά τη μέρα αρκούν.

– Ενυδατωνόμαστε σωστά. Δεν ξεχνάμε να πίνουμε νερό.

– Διώχνουμε το άγχος των ημερών με ασκήσεις χαλάρωσης και διαλογισμό. (μπορείς να βρεις αμέτρητες τέτοιες ασκήσεις στο ίντερνετ)

nutrition

Είναι ευκαιρία αυτές τις μέρες που οι περισσότεροι έχουμε τον χρόνο να ασχοληθούμε με τον εαυτό μας, να βάλουμε τις βάσεις για έναν καλύτερο τρόπο ζωής και καθημερινότητας. Κάνουμε υπομονή, προσέχουμε τον εαυτό μας και οι καλύτερες μέρες θα έρθουν… κάποια στιγμή!!

You may also like